18-10-07

Londen deel 1

Vrijdagmorgen half vier. Wekker loopt af en wonder boven wonder ben ik ook meteen wakker. Onder aan de trap geroepen naar de vriendinnen die nog diep in slaap waren.
Donderdagavond al boterhammen klaar gemaakt en in de koelkast gelegd. Ben niet zo goed in ontbijten midden in de nacht.
Precies 4 uur stapten we in de auto. Binnen 50 minuten stonden we op Rotterdam Airport. Bijna geen verkeer op de weg en dat scheelt een stuk.
Moesten we 2 uur van te voren aanwezig zijn, gaat de balie pas om half 6 open!
Vlug ingecheckt, beveiliging en douane door en aan de koffie met de boterhammen.Adri
Boarden ging goed en redelijk op tijd vertrek richting Londen. Jammer dat het rond die tijd nog zo donker was.

Precies op tijd aankomst op Heathrow. Een vliegtuig van het type City Hopper kan niet aan zo'n grote gate dus wordt het lopen. Trap op, weer een trap op, nog een trap (trappen lopen is een crime voor mij) en dan die hele lang gang door naar de paspoortencontrole. Vervolgens de douane. Ik denk dat we er redelijk betrouwbaar uitzien wat we zijn nog nooit aangehouden en gecontroleerd.

Vervolgens zijn we een restaurant gaan zoeken voor een kop koffie. We waren wel vroeg in Londen, maar omdat we ervoor gekozen hadden om off-peak (dus dalkaarten) travelkaarten te nemen moesten we tot 09.30 uur wachten voordat we in de Underground konden.

Maar we kwamen toch aan op Paddington. Paddington is bijna het centrum van London. Postcode is W2 en het financiele centrum (City of London) heeft W1. Dus erg dichtbij.
We hebben nog wel een rondje moeten lopen voordat we het hotel hadden gevonden.Rose Court hotel
Maar uiteindelijk gevonden konden we toch de koffer kwijt. Hoewel de kamer nog niet beschikbaar was konden we toch in de lounge even bijkomen.
Toen we de sleutel kregen met de lift naar de 3e verdieping. Het was een drie persoonskamer en ik kwam als eerste binnen dus meteen maar het éénpersoons bed in beslag genomen.Lachend
De kamergenoten moesten daar maar blij mee zijn. Ik ben een enorme woelwater en draai wel 136 maal per nacht om en om.  De twee reisgenoten zijn toen met de Underground naar Covent Garden gegaan en ik ben even blijven rusten. Ze wilde wel bij me blijven maar dat vond ik weer zonde van de tijd. Zeker omdat één van de twee nog nooit in Londen geweest.
Ga lekker op pad en ik lig hier heel goed. Blij toe dat ze dat hebben gedaan. De nieuweling in het gezelschap had enorm genoten en heeft haar ogen uit gekeken.

'S avonds hebben we lekker gegeten bij de "Sawyers Arms" Een pub in London Street. Heel lekker en echt engels. Jammer genoeg hadden ze niet het zo vurig verlangde desert van"Sticky Toffee Pudding" maar wel een ander dat nog net zo lekker was.

Het was een welbestede dag. We hadden ernorm genoten en keken uit naar de volgende dag.

Lekker geslapen en goed ontbeten op naar nieuwe avonturen.

11:32 Gepost door Dita in Algemeen | Permalink | Commentaren (1) | Tags: london, vliegreis, rotterdam, underground |  Facebook |

Leuk dat jullie ervan genoten hebben. Nog een fijne dag.