16-07-08

Nieuwe herinneringen

Lief en ik zijn weer terug van ons jaarlijkse uitstapje naar de USA. We hebben de Crazy Quilt Conferentie in Omaha weer bijgewoond. Niet dat Lief quilt :>) maar hij is in de buurt om de kwarweitjes op te knappen.

We hebben enorm genoten. Van zowel de aanwezigen als van de cursussen, het gekwebbel en natuurlijk het winkelen.

Bij het boeken van de tickets had ik om rolstoelassistentie gevraagd. Nu, we hebben het geweten! Geen lange rij in de economieklasse, maar inchecken met businessclas. Met voorrang door paspoortencontrole, door de douane. Helemaal naar de gate gebracht en aan de gate als eerste naar binnnen. Geweldige service! En niet alleen op Schiphol, maar ook in Cincinnatie en Omaha. Ook zo op de terugvluchten.

De vlucht naar Cincinnati was lang. Bijna 9 uur. En dan nog met een binnenlandse vlucht naar Omaha. Daar kwamen we aan om 10 uur in de avond. Gelukkig was er iemand zo vriendelijk om ons op te halen en naar het hotel te brengen. En daar zijn we rechtstreeks naar bed gegaan. We waren ongeveer 23 uur op pad geweest. Gelukkig hadden we de donderdag om een beetje bij te komen.

Donderdagavond was het "chat and chocolate"en "show and tell". Iedereen brengt chocolade mee uit zijn regio of stad en dat wordt zusterlijk gedeeld. Er wordt wat afgesnoept op zo'n dagen. De show and tell was grandioos. Prachtige werkstukken gezien.

Vrijdag de eerste  cursusdag. Van Martha Green geleerd hoe je Artist Trading Cards kunt maken en de spelregels van het ruilen. Je mag ze niet verkopen en/of weggeven. Uitsluitend ruilen. Het zijn kleine kaartjes van 2,5"x 5"

Leuk om te doen en vlug klaar.

De tweede dag cursus gevolgd in het maken van 3 demensiodale bloemen en deze toe passen op quilts. Ook gegeven door Martha Green.

Zaterdag was ik niet zo lekker. Ik denk dat de vermoeidheid van de reis er uit kwam. Had ook de cursussen verward en heb dus gewoon niets gedaan en lekker zitten hangen om bij de te komen.

Zondagmiddag een ontmoeting met Carole Samples.Zij is de auteur van een standaardwerk op het gebied van borduursteken en combinaties daarvan.

Zondagavond met een heel stel naar een Italiaans restaurant. Ik ben maar een kleine eter en heb genoeg aan een kindermenu. Dat werd dan ook prompt geserveerd samen met een kleurplaat. Maar het was wel lekker! En precies genoeg.

Over het algemeen worden daar grote portie geserveerd en het is dan ook heel normaal om een doos te vragen en de restanten van de maaltijd mee te nemen.

Maandag koffers gepakt en klaar voor de terugreis. Weer met alle service voor wat betreft inchecken, rolstoel etc.

Ook dit was weer een lange vlucht. Heb wel geprobeerd om te slapen, helaas niet gelukt. Het is wel raar om midden in de nacht (voor mijn gevoel dan) te ontbijten. Het was op mijn horloge kwart over twee in de nacht. Buiten scheen de zon al. Om half 10 geland op Schiphol na een perfecte vlucht.

Het waren geweldige dagen en we hebben genoten. Dit nemen ze ons niet meer af!