18-07-08

Even dit.......

In de afgelopen dagen is er iets gebeurd dat me danig van slag heeft gebracht en diep heeft geraakt.

Ik mag dan voor de oppervlakkige toeschouwer en"happy go lucky"optimistische en positieve persoon zijn, maar in mij zitten de twijfels, de angsten, het verdriet en de emotionele pijn. En dan hebben we het niet eens over de lichamelijke aspecten van het hele gebeuren.

Ik weet dat er een grote wereldwijde kring is van mensen die alles was goed is voor mij wensen, op welke manier dan ook. En ik voel me gesteund en geliefd. En als ik dat dan uit op een, misschien, wel een beetje lacherige manier dat is dat gewoon omdat ik het heel emotioneel vind.

Ik hoop dat als mijn tijd is gekomen (en wie weet wanneer dat is) dat ik het met gratie kan aanvaarden.

22:11 Gepost door Dita in Algemeen | Permalink | Commentaren (10) | Tags: tijd, aanvaarden |  Facebook |

Nieuwe herinneringen "2"

Na heerlijk geslapen te hebben (wat wil je na 23 uur reizen) lekker aan het ontbijt. Engels ontbijt met alles erop en eraan. Glaasje jus erbij, potje thee en smullen maar.ontbijtbuffet
Ontbijtbuffet in hotel.Nog een keer ontbijt

Voor de lunch zijn we weer opgehaald en hebben we heerlijke sandwiches gegeten in een klein restaurant met een eigenares uit Litouwen. Het is in de buurt van een vrouwenuniversiteit en veel personeelsleden en studenten komen daar voor de lunch. Niet de duur en lekker.

Na de middag zijn we in de lobby gaan zitten om iedereen binnen te zien komen en in te checken. Heel veel bekende gezichten gezien en ook weer nieuwe ontmoet. Dit is Willa en van de andere ben ik de naam kwijt. Ik ken Willa al vanaf de La Bourboule (Frankrijk) waar toen de eerste keer een Crazy Quilt conferentie werd gehouden. Dat is al een aantal jaren geleden.

Willa

En zo kwamen er circa 80 dames duppelgewijs binnen. Uit alle hoeken van de USA, per auto en per vliegtuig.

Het is een uitgebreide knuffelpartij geworden. 's avonds zijn we uit eten gegaan. Je krijgt daar zo'n grote porties dat je ervan schrikt. Ben al niet zo'n grote eter, dus die enorme porties schrikken wel af. Maar gelukki is het heel normaal om een doos te vragen waarin je het restant in mee kunt nemen. (vraag niet om een doggiebag, that is not done anymore).

Vervolgens de "chat and chocolate" en de "show and tell". Tijdens "show and tell" wordt de chocolade gedeeld. We hebben heel mooie stukken gezien.

De tafel vol met chocolade!

Chocolade
Roomy quilt

Het was weer een lange, maar mooie dag.

12:34 Gepost door Dita in Algemeen | Permalink | Commentaren (6) | Tags: omaha, dag 2 |  Facebook |

17-07-08

Nieuwe herinneringen "1"

De heenreis:

Woensdag 9 juli vroeg in de morgen op. Om 5 uur ging de wekker. De bedoeling was om om 06.00 uur te vertrekken. Wat ook gelukt is. We hebben er 1,5 uur over gedaan om in Amsterdam te komen. Gelukkig hadden we een gereserveerde plaats op de Lang Parkeren Parking. Het was om 07.30 uur al verschrikkelijk druk en Lief moest een heel eind lopen om weer bij het busstation te komen.

Aangekomen in de vertrekhal op zoek naar de balie van de vliegmaatschappij Delta. Die hadden me de schrik van mijn leven bezorgd (nou ja, leven!) in ieder geval schrik bezorgd door te melden dat mijn paspoort verlopen zou zijn binnen 90 dagen na aankomst in de USA. Met als gevolg ik niet on-line kon inchecken. Balen hoor. Ik had nog gevraagd aan de reisbureau medewerkster of mijn paspoort nog in orde was.

Ja hoor, mevrouw niets aan de hand!. Dus wij naar de balie. Lief had ondertussen een rolstoel gevonden. Ik had tijdens het boeken om rolstoelassistentie gevraagd.

We hebben het geweten :>)). Inchecken bij de businessbalie! Geen lange rijen zoals bij economie. Met voorrang door de paspoortencontrole, met voorrang door de douane. Naar de gate gebracht, met voorrang door de securitycontrole. Van de gate naar het vliegtuig, als eerste in mogen stappen. Geweldig. Had dit allemaal niet in de gaten toen ik om de rolstoel vroeg. Om te onthouden!

De vlucht duurde 9 uur en was probleemloos. We hadden met tweeën de beschikking over 3 stoelen. Wat wel lekker was. Hoofd op de schoot van Lief (met drie kussentjes) billen op de middelste stoel en de voeten op de gangpadstoel. Heb heerlijk geslapen. Schiphol 09-07
Schiphol woensdag 9 juli 's morgens om 07.30 uur.

20:56 Gepost door Dita in Algemeen | Permalink | Commentaren (5) | Tags: omaha, deel 1 |  Facebook |

16-07-08

Nieuwe herinneringen

Lief en ik zijn weer terug van ons jaarlijkse uitstapje naar de USA. We hebben de Crazy Quilt Conferentie in Omaha weer bijgewoond. Niet dat Lief quilt :>) maar hij is in de buurt om de kwarweitjes op te knappen.

We hebben enorm genoten. Van zowel de aanwezigen als van de cursussen, het gekwebbel en natuurlijk het winkelen.

Bij het boeken van de tickets had ik om rolstoelassistentie gevraagd. Nu, we hebben het geweten! Geen lange rij in de economieklasse, maar inchecken met businessclas. Met voorrang door paspoortencontrole, door de douane. Helemaal naar de gate gebracht en aan de gate als eerste naar binnnen. Geweldige service! En niet alleen op Schiphol, maar ook in Cincinnatie en Omaha. Ook zo op de terugvluchten.

De vlucht naar Cincinnati was lang. Bijna 9 uur. En dan nog met een binnenlandse vlucht naar Omaha. Daar kwamen we aan om 10 uur in de avond. Gelukkig was er iemand zo vriendelijk om ons op te halen en naar het hotel te brengen. En daar zijn we rechtstreeks naar bed gegaan. We waren ongeveer 23 uur op pad geweest. Gelukkig hadden we de donderdag om een beetje bij te komen.

Donderdagavond was het "chat and chocolate"en "show and tell". Iedereen brengt chocolade mee uit zijn regio of stad en dat wordt zusterlijk gedeeld. Er wordt wat afgesnoept op zo'n dagen. De show and tell was grandioos. Prachtige werkstukken gezien.

Vrijdag de eerste  cursusdag. Van Martha Green geleerd hoe je Artist Trading Cards kunt maken en de spelregels van het ruilen. Je mag ze niet verkopen en/of weggeven. Uitsluitend ruilen. Het zijn kleine kaartjes van 2,5"x 5"

Leuk om te doen en vlug klaar.

De tweede dag cursus gevolgd in het maken van 3 demensiodale bloemen en deze toe passen op quilts. Ook gegeven door Martha Green.

Zaterdag was ik niet zo lekker. Ik denk dat de vermoeidheid van de reis er uit kwam. Had ook de cursussen verward en heb dus gewoon niets gedaan en lekker zitten hangen om bij de te komen.

Zondagmiddag een ontmoeting met Carole Samples.Zij is de auteur van een standaardwerk op het gebied van borduursteken en combinaties daarvan.

Zondagavond met een heel stel naar een Italiaans restaurant. Ik ben maar een kleine eter en heb genoeg aan een kindermenu. Dat werd dan ook prompt geserveerd samen met een kleurplaat. Maar het was wel lekker! En precies genoeg.

Over het algemeen worden daar grote portie geserveerd en het is dan ook heel normaal om een doos te vragen en de restanten van de maaltijd mee te nemen.

Maandag koffers gepakt en klaar voor de terugreis. Weer met alle service voor wat betreft inchecken, rolstoel etc.

Ook dit was weer een lange vlucht. Heb wel geprobeerd om te slapen, helaas niet gelukt. Het is wel raar om midden in de nacht (voor mijn gevoel dan) te ontbijten. Het was op mijn horloge kwart over twee in de nacht. Buiten scheen de zon al. Om half 10 geland op Schiphol na een perfecte vlucht.

Het waren geweldige dagen en we hebben genoten. Dit nemen ze ons niet meer af!

22:00 Gepost door Dita in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

07-07-08

Herinneringen deel 2

Tijdens de behandelingen van de borstkanker in 2004 had ik me voorgenomen om mezelf met een reisje naar de USA te belonen na afronding van die behandelingen. En eind augustus was het zover. Vriendin Madwoman had ondertussen een driedaags workshop geboekt in Detroit.

Dus na aankomst in Conniticut een paar dagen rondgehangen om bij te komen van de vlucht en dan in twee etappes naar Detroit. De eerste was naar Pitsburgh PA. Daar woont weer een andere vriendin en daar hebben we overnacht. De volgende dag richting Detroit Michigan. Hele stukken langs het Erymeer gereden. Zo onvoorstelbaar groot. Niet te bevatten.

In Detroit aangekomen ontmoetingen met vrouwen waarvan ik uitsluitend de namen kende. Maar zo leuk...... en als je uit Europa komt bent je al vlug "het snoepje van de week".

We kregen een driedaagse workshop met Carole Samples. Zij heeft jaren oude antieke CQ bestudeert en al die steekjes opgetekend en een boek erover geschreven. We hebben geleerd om steekcombinatie te ontleden zodat we die ook zelf konden maken. Heel leerzaam, gezellig en nuttig. Alleen het contact al met die andere vrouwen.

Vanuit Detroit weer terug naar Pensylvania. We hebben daar een aantal dagen rondgezworven en allerlei kleine dorpjes bezocht zoals "Dove in hand"en "Intercourse". Oorspronkelijk waren dat pleisterplaatsen voor de postkoetsen. In de loop van de jaren ontstonden daar kleine dorpjes.downtownlanc_member

We hebben heel veel winkels bezocht. We zijn in de hoofdstad Lancaster naar het museum geweest. Je kijkt je ogen uit. Zulk mooi werk. Heel sober, maar geweldig gemaakt en schitterend quiltwerk. Genieten mensen.

Natuurlijk hebben we de winkels bezocht en de nodige stofjes aangeschaft. Tegen die prijzen kun je geen "nee" zeggen. Bij vertrek was mijn koffer zo vol dat ik even heb gedacht, die springt onderweg open! Is gelukkig niet gebeurd.

Terug uit Pensylvania nog een aantal dagen nodig gehad om bij te komen. We hadden meer dan 3000 mile gereden. En natuurlijk moesten we ook een bezoekje brengen aan de "Walmart"winkel. Is ook een ervaring op zich!

Na twee weken rondrennen weer terug naar huis. Niet uitgerust, maar wel weer opgeladen om aan het werk te gaan na 8 maanden ziekteverlof!

18:13 Gepost door Dita in Algemeen | Permalink | Commentaren (6) | Tags: amish, herinneringen, lancaster |  Facebook |

04-07-08

Update van de haartjes

Ik kan moeilijk zien hoe de achterkant van mijn hoofd eruit ziet. Lief heeft geprobeert het te tekenen. En hoewel hij een goed tekenaar is (tekent en schildert als hobby) werd het mij niet echt duidelijk. Het kwam erop neer dat de haartjes, die eerst piekjes waren en nu voorzichtig krulletjes aan het worden zijn, in keurige rijtjes op het achterhoofd aan het groeien zijn. Dus maar even een foto gemaakt.

Hier dan het resultaat:Haartjes_juli2008

Het wordt nog wel wat:>))

Ik vind de kleur wel weer mooi en zal die ook laten zoals die is. Geen verf meer aan mijn hoofdje. Het velletje lijdt toch al veel met de chemokuren. Is ontzettend droog. Als ik me uitkleed strooi ik over huidschilfers rond. Dat is minder, maar kennelijk hoort het erbij

12:39 Gepost door Dita in Algemeen | Permalink | Commentaren (8) | Tags: haartjes, tekenen, schilderen, droog velletje |  Facebook |

02-07-08

Herinneringen.......

Naar aanleiding van het blog van Katrien: http://scrappatch.web-log.nl/ "New "York" waar haar dochter Sarah is geweest, komt er een stroom van herinneringen los aan mijn eerste bezoek aan New York.

Het begon allemaal met een grapje. Op de Amerikaanse Crazy Quilt lijst schreef "Madwoman" dat ze nog een plaatsje vrij had op haar "gathering". Mocht je komen vliegen dan kom ik je wel ophalen. En wat doet deze gekke meid? Die schrijft terug: Okay, welk vliegveld moet ik zijn?

Reactie was zo enthousiast dat ik iets had van......eh...... even rustig aan. Het was maar een grapje. Maar nee, als ik nu niet kon komen, wanneer dan wel? Volgende voorjaar dan misschien? Ik dacht dat wordt gewoon vergeten en verder niets aan de hand. April 2002: berichtje van dezelfde Madwoman: wanneer kwam ik nou? Op dat moment had ik zoiets van als ik het nu niet doe, dan doe ik het nooit meer. Dus ik naar het reisbureau, retourvlucht Kennedy airport geboekt en er het beste van gehoopt. Ik ging toch maar mooi naar iemand die ik uitsluitend van emails en foto's kende.

Ze was en is een supergastvrouw. We hebben half Manhattan afgesjouwd.

320px-Statue_of_Liberty
Hebben een rondvaart door de haven gemaakt en over de rivier. 280px-Empire_state_building

Zijn in het Empire State building geweest (dat je in de straat gewoon voorbij loopt), en we hebben er het Garment District bezocht. Ons wezenloos gewinkeld aan zijde, kant, lint, knoopjes en bedeltjes. Ook hebben we "4th of July"gevierd. Met een groot aantal familieleden en schoonfamilie.

Bekaf toen ik weer thuis was, maar een geweldige tijd gehad. Het jaar daarop is naar Nederland gekomen en hebben we een aantal touristische plaatsen verkend. Zoals o.a. Keukenhof en Delft.